Het aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Ospel, Nederland van Ellen Kurvers - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Ospel, Nederland van Ellen Kurvers - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen!

Blijf op de hoogte en volg Ellen

26 December 2013 | Nederland, Ospel

Zo daar zit je dan in het koude kikkerlandje Nederland. Blij met een Pabo-diploma en een Masterdiploma als Orthopedagoog, maar toch nog iets missen. Af te tellen... Nog maar 21 dagen! Ja, slechts een kleine 3 weken en dan gaat mijn droom werkelijkheid worden / mijn avontuur beginnen! Na 6 jaar lang wikken en wegen, woelen, dromen, peinzen en sparen is de knoop doorgehakt en ga ik 3 maanden backpacken in Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam. Jullie vragen je zeker af; waarom?!
Ik heb altijd al meer van de wereld willen zien dan Nederland en Europa. De compleet andere cultuur, eten, godsdienst, waarden en normen en mentaliteit van Azië trekken mij zeer aan! Hoe doorlopen deze mensen hun dag? Waar genieten zij het meest van? Wat vinden zij belangrijk in het leven? Hoe familiegericht zijn ze? Hoe kijken zij tegen de westerse cultuur aan? En... heel belangrijk HOE ziet het er daar uit? Zien met eigen ogen is toch anders dan op google plaatjes kijken!

Ik heb er ontzettend veel zin in, maar vind het tevens ook wel heel erg spannend! Op donderdag 16 januari (als mijn grote broer 26 wordt!!) vlieg ik om 20.45 vanuit Düsseldorf naar Dubai. Hier zal ik een korte tussenstop hebben van zo'n 3 uurtjes. Vervolgens vlieg ik om 09.40 vanuit Dubai verder naar mijn eindbestemming Bangkok. Ik zal op 17 januari om 18.40 op Thailandse bodem aankomen (Nederland: 17 januari 11.40).

Ik ben ervan overtuigd dat ik een super tijd tegemoet ga en me echt wel weet staande te houden in mijn eentje! Het zal soms niet makkelijk zijn, er zullen tranen vallen, maar ik ga veel zien en ik hoop dat er ook veel te lachen en genieten valt! Ik weet dan ook zeker dat het de moeite waard zal zijn!

Alvast dag lieve mensen en mijn volgende verslag zal vanuit Thailand komen!

Liefs Ellen

  • 16 Januari 2014 - 18:28

    Renée Timmermans :

    Een hele goede reis gewenst! Azië is prachtig! Lieve mensen, goed eten, behulpzaamheid, godsdienst, cultuur, weer .. Alles is schitterend. Let goed op jezelf. En vooral veel plezier gewenst. Ik probeer je verslagen te volgen. Grs Renée

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 13 Dec. 2013
Verslag gelezen: 598
Totaal aantal bezoekers 16029

Voorgaande reizen:

16 Januari 2014 - 16 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: