GEWELDIG!! zowel thailand, als thuiskomst... - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Ellen Kurvers - WaarBenJij.nu GEWELDIG!! zowel thailand, als thuiskomst... - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Ellen Kurvers - WaarBenJij.nu

GEWELDIG!! zowel thailand, als thuiskomst...

Blijf op de hoogte en volg Ellen

24 April 2014 | Thailand, Koh Tao

Hey lieve mensen,
Ik had jullie nog 1 blog beloofd. Van mijn laatste tijd in Thailand tot de tijd dat ik naar huis mocht gaan. Bij deze kunnen jullie nog een laatste keer genieten(?) van een blog van mijn laatste avonturen.
29, 30 en 31 maart ben ik in Krabi geweest. Hier heb ik eigenlijk niets gedaan! Ik zat in een super mooi hostel, maar helaas een eindje verwijderd van het mooie strand. Nadat ik was aangekomen kwam diezelfde avond een meisje Julie (Amerikaans) die ik al een paar keer eerder had ontmoet. De 30e heeft het mij toch geregend, geonweerd en gebliksemd! Mijn god, binnen 2 minuten van helemaal n iets naar elektriciteitsuitval en een tropische bui! Met Julie heb ik veel gebabbeld en de dag erop hebben we samen wat door Krabi geslenterd. De dag erop ging zij alweer, maar toen heb ik kennis gemaakt met Fiona en Ryan. Ik bleef 1 nachtje langer.. want ik moest uitvogelen wat ik wilde doen. En ik wist het toch echt niet! Hoeveel dagen blijf ik ergens, waar wil ik naartoe gaan, wat wil ik nog doen, hoeveel geld wil ik nog besteden, wie wil ik nog zien, wil ik nog eens naar chiang mai?! Op een gegeven moment heb ik besloten 31 maart een bus en ferry naar Koh Lanta te nemen. Dit duurde natuurlijk langer dan de Thaise mij vertelde. Eenmaal aangekomen in mijn heerlijke relaxte hostel, wilde ik naar het strand. Helaas er kwam weer een tropische storm. Dus ik heb die avond films gekeken met 20 anderen en mijn blog bijgewerkt.
1 april: Deze dag was niet echt zonnig, terwijl ik mij nu net had voorgenomen om te gaan zonnen aan het strand. Dus eerst ontbijt en een film kijken, om vervolgens een boek te lezen aan het strand waar het dus makkelijk uit te houden was (bruin ben ik hier niet geworden). Ik heb in dit hostel veelal alleen rondgehangen, maar eigenlijk vond ik dat ook wel weer eens lekker! Ik heb toen ook even rustig kunnen bedenken wat ik wilde gaan doen! Het plan was gemaakt, dus ik heb alles vooruit geboekt zodat ik niets meer hoefde te regelen. Volgende locatie: Koh tao, duiken!!
2 april – 6 april: De 2e heb ik de hele dag gereisd van Koh Lanta naar Koh tao, met bus / ferry / bus & boot. Ik kwam om 19.30 aan in mijn verblijf bij Scuba centre asia. Hier heb ik een biertje(!) gedronken met Kim mijn instructeur en Sara een Nld meisje van mijn groep. Toen snel naar bed, volgende dag 7u begon de duikopleiding voor mij, Sara en Alisia (Australisch). We gingen naar een zwembad waar we gingen oefenen. Eerst moest gezwommen worden en een aantal trucjes met een snorkel om te kijken of je dit kon. Daarna hoe je je uitrusting klaar maakt en vervolgens met de hele handel het water in. 1e oefening: ademhaling. En ja hoor… daar ging het al fout! Na 5 minuten kreeg ik een soort paniekaanval (hartslag verhoogd, gevoel alsof je bijna geen adem krijgt etc.) dus ik moest omhoog (30 cm, haha). Oke oke.. 2e poging.. 1 minuut onder water.. paniek! Weer omhoog. Ik was zo kwaad dat het mij niet lukte. Maar Kim kon mij ompraten om niet te stoppen en als het weer gebeurde moest ik het laten weten dan deden we wat ademhalingsoefeningen onder water. Daarna in 4 meter diepte een aantal oefeningen voor als er ooit iets mocht gebeuren: je hebt geen lucht meer, wat dan? Je hebt water in je bril, wat dan? Je kan je oren niet ploppen, wat dan? Etc. Rond 1 uur waren we klaar en vol adrealine! We gingen terug en ik moest nog wat theorie inhalen. Daarna hadden we samen theorie en huiswerk. In de avond ben ik met Sara en 3 andere gaan eten en een drankje gaan doen. Dag 1 van de zee! We gingen op 2 plaatsen duiken in 2 verschillende dieptes. Wat is dat ontzettend mooi en sjiek! Net Nemo (de film), maar dan echt ;). Ongelooflijk! Helaas bij de 1e duik weer een ademhalingsprobleem maar daarna ging het super! In de middag hadden we onze laatste theorie en een uur later moesten we examen doen! Allemaal geslaagd met 90%. Deze avond met sara en Alisia gaan eten. Dag 2 van de zee! Weer 2 duikplaatsen. De 2e duik moest een instructeur ons gaan leiden (ook voor te oefenen) en als wij nog enkele oefeningen hadden gedaan waren we geslaagd! Dit was voor mij de mooiste duik; zo helder water, zo veel mooie vissen, prachtig koraal! In de avond bij een Spaans restaurant dit gaan vieren!
De dag erop heb ik met Sara nog heerlijk gerelaxt en bij het water gehangen, waarna ik om 4u met Alisia een boot had naar Koh phangan. Alisia is af en toe een beetje raar en lijkt af en toe meer een loner… maar dan laat ik haar maar. Eenmaal aangekomen was ook dit weer een super hostel: airco, 6 bedden, zwembad! Voor slechts 100 baht (€2,25). In mijn kamer zaten 2 bekende: Ryan & Fiona (engeland).
6-7-8-9 april: De 6e kwam ik dus aan en waren we met zun 3e in het hostel. De dag erop kwamen, voor Fiona en Ryan nog 2 bekende en waren we met zun 5e. Alisia zat in een andere dorm. Feit: 7 april was Half-moon party! Een van de beruchtste party’s in Thailand. Feit: we moesten bodypaint hebben en alcohol! Na een tripje in de middag hadden we allemaal een fluorescerend shirt, alcohol en geen bodypaint. Gelukkig vond Alisia wat en hebben we de avond al drinkend en schilderend doorgebracht. Hierna gingen we naar een bar waar iedereen verzamelde en daar deelde ik met Alisia nog een bucket. AIH.. iets teveel. Vanaf hier is het allemaal wat wazig.. hahah.. Maar we kwamen aan bij de Half-moon en daar heb ik heel veel water gedronken & gedanst! Al snel was ik weer volledig ontnuchterd en kon ik genieten! Super vet feest!
Je kunt begrijpen dat we de dag erna hadden om te herstellen…. Dus uitslapen, eten en bij het zwembad hangen. Fiona en Ryan vertrokken die dag erop al vroeg richting bangkok. Ik had een taxi om 12u. Het plan was een nachtbus naar bangkok, om vervolgens een vliegtuig om 11u in de ochtend te nemen naar Chiang mai!! Wat een rot sleeperbus (die in Vietnam zijn 10x beter). Ik heb dan ook voor geen meter geslapen! Eenmaal aangekomen in Bangkok (ook al is het 5u in de morgen) wordt je al platgelopen door de mensen met:’Tuk tuk?”. NEE!!! Ik wil je f*****g tuktuk niet (frustratie)! Iedereen liep dus fijn naar koa san road. Easy. Daar heb ik even gewacht, gegeten en ben ik doorgelopen voor een bus. De lokale bus bracht mij naar het treinstation, waar ik een trein pakte naar het vliegveld. Hoppa! En hier had ik nog zeeën van tijd voordat mijn vlucht ging. Ik geloof dat ik in de middag rond 3u in Chiang mai aankwam, waar ik een taxi pakte naar mijn hostel. En hier herkende ze mij weer terug (hoe tof!). Ik heb mij even gedoucht, eten gehaald en in de avond ben ik naar de night market geweest voor wat souveniers.
10 – 13 april: Vroeg op de 10e want… ik ging eindelijk mijn kookcursus doen! Ik werd als 1e opgehaald en na een aantal mensen, werden we verzameld, kregen we wat uitleg en daarna gingen we naar de markt. Ik was samen met een ouder frans stel, 2 franse meiden en 2 amerikaanse meiden. De markt was erg leuk, ik heb hier ook een heerlijke halve liter bananensmoothie gehad voor slechts 45 cent. Overheerlijk!! Na wat uitleg op de markt gingen we naar de farm buiten de stad. Hier zijn we de hele dag bezig geweest en heeft iedereen 6 gerechten kunnen maken en opeten. Mijn god wat zat ik vol! En wat was het leuk om te werken met verschillende ingrediënten, methodes etc. Ook het kookboek wat we kregen was erg mooi en gedetailleerd. In de avond ben ik opnieuw naar de nightmarket gegaan, maar ben vroeg naar huis gegaan want ik was zo moe!
De 12e had ik met Fiona en Ryan afgesproken. Ja ook zij waren nu in Chiang mai (iets later dan mij omdat ze geen directe bus hadden kunnen pakken in bangkok). We gingen in de middag samen Sohkran gaan vieren. In het begin was het nog zachtaardig; daar een waterpistool, hier een beetje water, daar een beetje water… en toen kwamen we bij de rand vd stad uit. Na 5 minuten had ik al geen droog meer aan mijn lijf! Koud water, warm water, vies en schoon water! Alles. Ik vind het ook lastig om te omschrijven, maar rondom de hele stad rijden mensen met pick-up trucks waar mensen op staan en een ton met water. Zowel jong als oud spuit met een waterpistool of gooit met een emmer water. Ze draaien muziek, dansen en drinken. Super om dit eens mee te maken!
In de avond ben ik meegegaan met Fiona en Ryan, we gingen met 2 bekende van hun samen eten. Daarna ben ik over de zaterdagmarkt gelopen omdat deze erg mooi is en zoveel anders dan de meeste markten. Om 11u ben ik weer aangesloten en gingen we naar een club toe: zoë! Super relaxte muziek en megadruk! Ik was nog nooit echt in Chiang mai opstap geweest maar deze club was het absoluut waard om het eens mee te maken. Rond half 4 ben ik naar huis gelopen (ja alleen!) Maar na 100 meter kwam ik al bekende tegen van het hostel, dus toen was ik al niet meer alleen, en het bleek heel dichtbij te zijn. Mijn laatste dag in Chiang mai heb ik uitgeslapen, mijn spullen gepakt en daarna weer afgesproken met Fiona en Ryan, ik had ook nog een engels meisje van mijn hostel uitgenodigd. Deze dag was het officieel Sohkran, en het was nog gekker dan de dag ervoor! Om 3u moest ik echter terug naar het hostel voor me klaar te maken naar het vliegveld te gaan. Na een douche en droge kleren, moest ik zorgen dat ik ook droog bleef. Een vuilniszak om mijn daypack, een waterdichte zak om mijn backpack en een regenponcho om mij en mijn backpack. Dan op een scooter van een jongen van het hostel die mij wel wilde brengen. Probleem was namelijk dat geen enkele taxi mij tijdens sohkran naar het vliegveld wilde brengen. We pasten met al mijn spullen net op de scooter en daar gingen we… in het begin was iedereen heel aardig en gooide geen water zodra ze zagen dat ik een backpack had. Maar toen we bij de rand vd stad kwamen was dat over… omg haha! Bij het vliegveld aangekomen was de jongen zeikenat, mijn daypack helaas ook een beetje en mijn broekje/benen. Maar goed ik was er! Na een vlucht kwam ik laat in de avond aan in bangkok. Hier moest ik uitvogelen hoe ik bij mijn hostel kwam want er gingen geen treinen meer. Maar na een bus en een metro was ik er dan toch.
14-16 april: De 14e heb ik eigenlijk niets gedaan! Alweer? Ja.. ik had even genoeg van het watergooien en bangkok is nou niet echt een leuke of mooie stad. Deze dag heb ik doorgebracht met twee 65+’ers. In de lobby waar de airco aanstond heb ik met ze gebabbeld en rond de middag besloten we even in china town te kijken. Maar ook hier was bijna alles gesloten vanwege de Sohkran. Na een koffie zijn we terug gegaan, ik wilde naar een salon voor een manicure en pedicure maar zoals verwacht… gesloten! Dus ik besloot om dvd’s te huren bij het hostel en deze te kijken. 2 dvd’s verder ben ik eten gaan halen en toen heb ik gedoucht en ben naar bed gegaan. De 15e werd onze hele kamer vroeg wakker gemaakt door een associaal stel! Dusja dan nog maar een vroegere trein richting ayutthaya. Eenmaal aangekomen wist ik niet helemaal hoe ik aan de overkant van de rivier kwam (waar de stad lag). Ik weet dit klinkt stom.. maar er was maar 1 brug wat een autosnelweg was, dus daar kon in niet wandelen. Na navraag moest ik een boot nemen en aan de overkant heb ik een fiets gehuurd. De hele dag ben ik lekker met mijn fietsje tempels gaan bezoeken en ben ik onderweg ondergesmeerd/ondergegooid (vanwege sohkran). Heerlijke relaxte dag & Ayutthaya is een erg mooie stad! Aanrader! Rond 4u had ik het wel gehad en werd het watergooien erger dus ben ik terug gegaan voor een trein te pakken, waar het stampedruk was! Bijna in bangkok aangekomen werd ook water naar binnen gegooid wat weer voor leuke taferelen zorgde. In Bangkok wilde ik speciaal voor mama nog naar Koa San Road voor sandalen voor mam. Ik dacht al dat het niets zou worden.. en dat was zo! Mijn god wat een puinhoop was het daar (door sohkran). De busreis was wel zeer gaaf! Sommige wilde perse nat gegooid worden en lieten dus hun raampje open, en andere probeerde nog enigszins droog te blijven. Ik raakte aan de praat met een rijke zakenman die net terug was van Engeland, erg interessant gesprek. Bijna aangekomen bij de beruchte straat werd het water gooien niet normaal erg hahaha, onbeschrijflijk! Op de terugweg (na 15 minuten.. want dit was echt niet meer normaal) kwam ik dezelfde zakenman weer tegen! Na 10 minuten kwam hij er echter achter dat hij in de verkeerde bus zat hahaha. Oh ja en deze busreis heb ik voor het eerst(!) een Thai zien flippen (kwaad worden in het openbaar; normaal is dit een zonde, want dan leid je gezichtsverlies dus niemand toont zijn emoties in het openbaar). Maar deze man ging helemaal door het lint! Klinkt fout maar het was schitterend om te zien. Eenmaal bij het hostel heb ik mijn natte kleren uitgetrokken, gedoucht en mijn tas al ingepakt (natuurlijk 3x gecontroleerd).
En toen was de ochtend aangebroken! Ik stond om 6.15 op om vervolgens om 7u een metro te pakken. Na de metro moest ik een bovengrondse metro nemen en toen was ik bij Suvarnabuhmi airport. Toen Dubai en vervolgens Düsseldorf. En offcourse… Niets verkeerd gegaan tijdens mijn complete reis (op het begin na met mijn pasjes), en nu raken ze mijn baggage kwijt. Dus na uren kon ik dan toch eindelijk mijn ouders en Sander in de armen vliegen die mij opwachten met een fototoestel en een ‘welkom thuis ellen’-bord! Super lief; ik kreeg van mam, pap en Dennis een ketting waarin 3 hartjes zijn verweven die hun 3 symboliseren! Errug mooi! In Roermond had Sander slingers en ballonnen opgehangen! Hoe lief!
Maar het liefste moest nog komen….. Vrijdag 18 april!! Wat was het super om jullie; familie, vrienden, oppasadres, ex-collega’s, teamgenoten, kennissen daar allemaal te zien! Ik kreeg het spontaan warm en JA ik was compleet overrompeld! Ongelooflijk dat mam, Linda & sander dit voor mij hebben georganiseerd en dat jullie met zovelen zijn op komen dagen :) ! TOP! SCHITTEREND! FANTASTISCH!

xxx Liefs Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 13 Dec. 2013
Verslag gelezen: 4466
Totaal aantal bezoekers 16045

Voorgaande reizen:

16 Januari 2014 - 16 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: