BANGKOK CITY! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ellen Kurvers - WaarBenJij.nu BANGKOK CITY! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ellen Kurvers - WaarBenJij.nu

BANGKOK CITY!

Blijf op de hoogte en volg Ellen

24 Januari 2014 | Thailand, Chiang Mai

Hey Allemaal,

Wat is het leuk om al jullie berichten, watsapps en likes te lezen en te zien! Erg leuk om te zien wie me stiekem een beetje volgt .. haha.
Allereerst ben ik de vorige x vergeten te vertellen dat je me altijd een appje of smsje kunt sturen op een ander nummer: +31610519622
Ik ben niet altijd in staat om iets terug te sturen maar het is altijd fijn om iets te horen uit Nederland!

Dan.. Hoe zag mijn week eruit?
Zondag 19 januari: Nadat ik Ferdi had uitgezwaaid, stond ik er die dag erna dan toch echt echt écht alleen voor. Het voelde wel even een beetje vreemd. Maar vol goede moed heb ik alles bij elkaar geraapt en heb ik mij een weg gezocht door Bangkok naar het oh zo befaamde Khosan Road! OMG wat een choas en drukte! Ik heb in de brandende zon wel 1,5u gezocht voordat ik een hostel had gevonden wat ik wilde. Hier kon ik helaas slechts 1 nacht blijven. Daarna ben ik meteen een ander hostel gaan zoeken voor de nachten erop. En toen.. 'zoek je weg door Bangkok'. Ik werd gek van de mannetje:"do you want tuktuk?" En dit elke 4 minuten. Maar goed na een stukje bus en lopen had ik Grand Palace gevonden, maar omdat het zondag was, was die tot 14.30 alleen open voor Thaipeople. * zucht*. Toen heb ik 1,5u gelopen naar de Golden Mount: WAUW! Prachtig stukje omhoog lopen, gouden koepel bovenaan en een compleet overzicht over de stad! Toen ben ik in 1x goed gelopen om dan toch Grand palace & Wat Phra Kaew te zien! Het was het waard :). Toen ik terug kwam bij mijn hostel was ik doodop. Ik heb wat geskyped, mail gecheckt en dat was het. Maar wat een verschrikkelijke nacht! 14 man op 1 kamer is niet te doen!

Maandag 20 januari: Ik stond om met verschrikkelijke buikpijn! ik heb mezelf gedwongen om toch te ontbijten, maar dat werkte niet. Toen ben ik naar het andere hostel gegaan en daar heb ik toen maar enkele uren geslapen waarna het beter met me ging. Nadat ik wakker werd ergens in de middag ben ik naar Khosan Road en de wegen eromheen gegaan om te kijken :). Daar heb ik een héérlijke massage á 120 bath (nog geen 3 euro) gehad voor mijn nek/schouders. Bij het hostel trof ik 2 leuke dames aan waarmee ik mijn kamer deelde. Katy van 18 (van origine uit UK) en Rachel van 26 (van origine uit de USA). Met hun ben ik luxe gaan uiteten! Erg mooi en ik onddanks dat ik mij niet zo goed voelde, was het heerlijk eten. Katy doet ongeveer dezelfde trip als mijn nicht Eva heeft gedaan maar dan andersom.

Dinsdag 21 januari: Ik heb uitgeslapen want de meiden gingen naar grand palace. Ik moest daarna naar Lumpini om mijn visa voor Vietnam te regelen. Dus ik ben met bus & Metro erna toe gegaan. Ondertussen heeft de hostes van mijn hostel een treintickets geregeld naar Chiang mai. Het werd een rottijd maar goed.. rest was volgeboekt. 's avonds zijn we weer met zń 3e gaan uit eten en hebben we cocktails gedronken a 80 bath (2 euro). Hier hebben we ook gekaart. Dit was erg gezellig! We hebben meteen ook afscheid genomen van Rachel.

Woensdag 22 januari: Ik moest weer terug naar Lumpini voor mijn visa op te halen. dus de trip naar de tijgers en river kwai kon niet doorgaan. Ik kreeg van Katy een pil voor mijn misselijkheid want die komt blijkbaar elke ochtend terug.. helaas. Voordat ik mijn visa heb opgehaald ben ik naar Lumpini-park gegaan. Het lijkt op Central park van NYC maar dan natuurlijk wat kleiner. Maar erg mooi, en heerlijk rustig! Ik ben daar gewoon even een paar uur gaan relaxen. Nadat ik terug was van Lumpini heb ik gesmst met Katy (ze had nu één hotelovernachting, ivm de georganiseerde reis) over waar we gingen eten. Daarna zijn we cocktails gaan doen met de vrouwen die ook meegaan met die reis. En daarna hebben Katy en ik geshopt bij Khosan Road. Een jurk, broek, sandalen en een tas voor slechts 720 bath (ongeveer 16 euro).

Donderdag 23 januari: alles spullen pakken, bus pakken, snel medicijnen kopen voor mijn ochtendmisselijkheid (gelukkig geen diarree of overgeven) en op naar Hualong station voor de 3e keer. Nu voor een trein naar Chiang mai. Ik zat tegenover een Chinese jongen en naast een Frans echtpaar. Het is echt ongelooflijk wat je ziet onderweg! Bizar! In nederland zou alles afgekeurd zijn en opgedoekt. Ik heb ik de trein gegeten, dit was redelijk te doen. En dat slapen, hahah. Bekijk de foto's maar!

Vrijdag 24 januari: Ik kwam geloof ik rond 5u aan en toen heb ik een taxi genomen naar mijn hostel. hier heb ik een uur voor de deur gezeten en toen hebben ze opgemaakt zodat ik naar binnen kon. duss.. vandaag zal ik om mijn gemak wat tempels bezoeken en mijn weg een beetje zoeken dus niet veel bijzonders.

Tot de volgende blog!
xx liefs Ellen

  • 24 Januari 2014 - 05:29

    Janine:

    Ha Ellen!
    Klinkt allemaal super leuk en nogal bekend ;)
    Leuk om weer een berichtje te lezen! Heel veel plezier nog!


    Groetjes Janine

  • 24 Januari 2014 - 07:01

    Sandie:

    He Ellen,

    Wat heb je al veel gedaan. Leuk om te lezen hoe het daar met je gaat! Geniet er maar van!
    Dikke kus

  • 24 Januari 2014 - 08:27

    Gertie:

    Een beetje vervelende start zo met die misselijkheid.Maar je gaat nu naar rustiger oorden, misschien dat het dan wat beter gaat. Heel veel plezier, hoop dat je allemaal leuke mensen ontmoet en ik blijf je volgen!
    Groetjes, Gertie

  • 24 Januari 2014 - 09:25

    Yvonne:

    Heee Ellen,

    Mooie foto's zeg!
    Geniet er nog lekker van een maak er iets onvergetelijks van!
    Have fun!!

    Gr's Yvonne

  • 24 Januari 2014 - 11:31

    Mary:

    Hoi Ellen
    Wat geweldig allemaal, leuk dat je die meisjes bent tegen gekomen om wat leuke dingen mee te doen. geniet er maar van en ik blijf naar je verhalen uitzien.

    groetjes Mary

  • 30 Januari 2014 - 19:10

    Lin:

    Hey chick.

    Goed om te zien/lezen dat je het na je zin hebt!
    Heel veel plezier :D

  • 17 Februari 2014 - 14:20

    De Mama's:

    Hallo Ellen,
    Fijn te horen dat alles goed gaat en dat je het naar je zin hebt. Mooie foto's ook.
    Nog veel plezier en kijk goed uit.
    Liefs de mama's.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 13 Dec. 2013
Verslag gelezen: 446
Totaal aantal bezoekers 16053

Voorgaande reizen:

16 Januari 2014 - 16 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: