I like thailand!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ellen Kurvers - WaarBenJij.nu I like thailand!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ellen Kurvers - WaarBenJij.nu

I like thailand!!

Blijf op de hoogte en volg Ellen

31 Januari 2014 | Thailand, Chiang Mai

Hey !

Ben ik weer. Ik maak hier zoveel leuke, spannende, ongelooflijk veel avonturen, dat ik het lastig vind om dit beknopt te beschrijven. Maar ik ga het weer proberen... Hopelijk kan ik jullie weer een beetje boeien.

Ik was geloof ik gebleven bij vrijdag 24 januari. Die dag gerelaxt en tempels gekeken waar ik Katy (zie vorige blog) toevallig ontmoette. Samen met haar en een australisch koppel ben ik naar het park gegaan. Daarna besloten we om nog de avond samen door te brengen maar dat is misgelopen omdat de mobiel van Katy leeg was. Dus ik ben met mensen van het hostel gaan uit eten.

Zaterdag 25 januari. Ik was zo moe van de nachttrein dat ik de klok rond heb geslapen. Toen heb ik ontbeten bij mijn hostel (tophostel!) en wat gepraat met mijn nieuwe roomies (kamergenoten). Uiteindelijk besloot ik naar Tiger Kingdom te gaan. En na wat gebabbel heb ik een franse jongen 'Lucas' uitgenodigd om mee te gaan. Voor 150 bath (4 euro) bracht de eigenaar vh hostel ons, wachtte daar op ons en bracht ons weer terug. Daar aangekomen besloten we voor de grootste tijgers te gaan. Je kon namelijk kiezen tussen baby, peuter, middel of groot. Helaas moesten we een uur wachten. Maar dat uur vloog voorbij door alleen al te kijken en heerlijk te lunchen. Toen mochten we eindelijk! WAUW!! Ik kan het bijna niet omschrijven maar wat is het een gaaf gevoel om een tijger van 200 kilo te knuffelen (spoonen) haha. Echt bizar! Als je ooit de kans krijgt, zeg ik DOEN! Naderhand hebben we nog even gekeken en toen werd 1 tijger heel speels! Tof om te zien. Naar mijn mening werden ze goed behandeld, maarja dat weet je nooit exact. Bij terugkomst hebben we folders bekeken voor een trekkingtocht voor 2 dagen. Lucas wilde meteen voor de dag erop, maar dat was mij te snel. In de avond met een groep naar de Saterday market! Wat een drukte OMG! En wat tof om mee te maken. Ik heb wafels met chocolade gegeten en ijs op thaise wijze.

Zondag 26 januari: Uitgeslapen en toen wilde ik een coocking class doen. Chiang Mai zou de plek zijn waar je dit moet doen dus...zo gezegd zo niet gedaan. Helaas was het zondag en kon je bijna nergens een cooking class volgen. Beetje jammer. Uiteindelijk besloot ik om de stad in te gaan en een heerlijke traditionele thaise massage te nemen. Dit is best een rare massage (vond ik). Ze gaan namelijk elke spier in je lichaam langs om deze te rekken en masseren. Dus de masseuse was alleen al met 1 been bijna een kwartier bezig. Maar het was wel erg aangenaam, alleen mijn rug niet maar dat komt mogelijk door mijn rugklachten dusjah. En toen was ik 200 bath armer (5 euro). Ik typ soms wat bedragen erbij het echt absurd goedkoop is hier. Enfin na de massage terug naar het hostel en raad eens... die avond weer uit gegeten met mensen vh hostel ;). Ook ben ik even over de Sunday market gelopen. Deze is nog groter dan de Saturday.

Maandag 27 januari: Vroeg op want Lucas en ik gingen onze trekkingtrip van 2 dagen doen. We werden opgehaald en vervolgens gingen we naar een Butterfly farm. Nou dit stelde geen ene fluit voor. Maar het was onderdeel vh programma dusjah. Daarna door naar the middle of knowwhere. We kwamen aan midden in de jungle in een idilisch "dorp". Daar maakte we kennis met Nam onze gids. Nadat we onze spullen hadden gedumpt in onze bamboehut legde Nam uit hoe je deze olifanten kon 'besturen'. Zo was Pai Pai vooruit, Pei Pei links of rechts en Sajoong om op de olifant te klimmen. Later kwamen we erachter dat het nergens op sloeg haha, ze luisteren alleen naar hun Mahout! Dus wij maar wat in het wilde westen Pai Pai etc roepen. Eerst maakte kennis dmv bananen voeren, daarna erop klimmen en toen een oefenrondje. Geweldig! Bizar! Ik had geen idee hoe een olifantenhuid voelt, nu wel, maar uitleggen kan ik niet haha. Daarna maakte we een rondje waarin we onze olifant mochten 'besturen'. Vervolgens hadden we lunch en daarna gingen we echt de Jungle in met de Olifanten. Hoe tof! Dit is niet te beschrijven. Je had erbij moeten zijn ;). Het was wel zielig want de olifanten werden na de toch weer met kettingen vast gebonden...Tja toerisme...
In de avond hebben we 3 thaise gerechten van Nam leren maken, op primitieve wijze. Erg cool! Daarna was het eten en een kampvuurtje met gitaarmuziek van Nam. Om 9 uur sliep ik al.

Dinsdag 28 januari: Weikie weikie! Ontbijten en daarna kwamen er andere mensen in het kamp. Samen met 7 andere gingen we vandaag de andere activiteiten doen. Erg gezellige en diverse groep :). Eerst gingen we 45 minuten lopen, klimmen en klauteren opweg naar een waterval! Erg mooi maar ook erg koud. Daarna de helse weg weer terug om vervolgens thais te lunchen. Toen werden we naar een rivier gebracht waar we gingen raften. Dit was ZO gaaf! De thaise natuur is echt mooi! ik krijg filmpjes via fb doorgestuurd :) Vervolgens bamboeraften. Het klinkt veelbelovend.... dat is het niet. Maar wat hebben we kunnen lachen! Ik heb er nog buikpijn van. En vervolgens werden Lucas en ik weer terug gebracht naar ons hostel. Gelukkig had ik geboekt want Lucas moest om 6u nog een ander hostel gaan zoeken. Ik vond deze 2 dagen echt zo tof! Dit was het geld dubbel en dwars waard!

Woensdag 29 januari: Ik zit amper stil. Deze dag werd ik om 11u opgehaald met een busje om naar het plaatsje Pai te gaan. OMG wat een hell! Verschrikkelijk, maar goed het was goedkoop. We hebben er 4,5u over gedaan (normaal 3u) waarbij je 472 haarspeldbochten hebt. Ik was blij dat ik er was. In de rit naar de mini busjes heb ik 2 italianen leren kennen. (ik kom erop terug). Eenmaal in Pai aangekomen heb ik natuurlijk via een omweg mijn hostel gevonden. Erg primitief, maar goed ik ben een backpacker dusjah ik moet niet de Europese eisen hebben. Daarna heb ik mijn eerste nederlanders ontmoet. Men hen ben ik terug het dorpje ingelopen omdat we scooters wilden huren. Onderweg kwamen we de italianen tegen. Ze gingen mee. Het nederlandse koppel had al snel een scooter maar wij moesten lang wachten. We besloten om te gaan eten. De Italianen zijn 2 (ik noem ze papa's) oudere mensen Luca van 36 en Fabio van 42. Maar wat zijn ze tof! Na het eten besloot ik dat ze prima te vertrouwen waren, normaal is het geen slimme zet om met oudere mannen mee te gaan maar deze keer was het het beste idee ooit! Hun hebben scooters gehuurd. Ik niet omdat het me toch te gevaarlijk leek omdat ik nog nooit scooter heb gereden. 's avonds hebben we een drankje samen gedaan en toen hebben ze mij met de scoooter naar mijn hostel gebracht. We besloten die dag erop samen wat dingen te gaan bezichtigen.

Donderdag 30 januari: om 10u kwamen de italianen mij ophalen en zijn we in het dorp gaan ontbijten. Daar vroeg Fabio vervolgens of een meisje mee wilden met ons. En ja ze ging spontaan mee, hahah bizar maar oke. Ik achterop bij Luca zij bij Fabio. Vervolgens hebben we een waterval bezichtigd en toen wilde we naar een punt waar je een prachtig uitzicht zou hebben.. nou we zijn er nooit gekomen haha. Midden door de jungle, bij boeren, door rijstvelden, onverharde weg, bergen op. Een super trip. Maar we konden met onze scooters niet de berg op, dus moesten we terug. Vervolgens naar een mini cran canyon gegaan! ook een mooi uitzicht! En toen weer even terug het drop in. Daar heb ik mij gedouchet en mijn bikini aangetrokken onder mijn kleren want we gingen naar de hot sptings. Water wat uit de grond komt en van nature zeer heet is. Daar hebben we heerlijk in het water gelegen. Wat voelde ik mij toen weer schoon! Heerlijk was het! Ik zou zo weer terug gaan. Toen heb ik daar 200 meter gereden op een scooter! Het was geen succes haha, dus Luca maar weer laten rijden. Terug in het dorp ben ik alleen met de italianen gaan eten. Het meisje had met haar vriendinnen afgesproken. Daarna heb ik met hen in een louncebar gezeten tot 12u. Hier kwamen we een duits/engels/frans koppel tegen. Wat konden ze mij veel tips geven!! Altijd welkom :). En wat heb ik een top tijd gehad met mijn italianen. Bij het afscheid nemen waren ze ware papa's: Let je goed op? Niet altijd met vreemde mannen meegaan he! hahah. En bij Fabio mag ik op bezoek gaan in Italie bij zijn guesthouse! Niet als klant, nee nee als vriend! Dus Sander, we hebben een vakantiebestemming ;)

Vandaag vrijdag 31 januari: Ik had om 9u een bus terug van Pai. Dit keer een beter plek, en sneller in Chiang Mai terug. En sinds ik terug ben, ben ik bezig met relaxen, hostels boeken, vluchten boeken, reis uitstippelen en mijn blog maken. Vanavond ga ik misschien naar de chinese wijk ivm chinees nieuwjaar. Of ik blijf gewoon hier relaxen. De komende 3 dagen staan in het teken van reizen naar Laos bij boot.

Ik hoop dat jullie niet denken, oh jeej wat een verhaal. Sorry het was een drukke en leuke week!
Ik kijk weer uit naar jullie reacties!

xx Liefs Ellen

  • 31 Januari 2014 - 10:28

    Raquel:

    Hee Ellen,

    Klinkt alsof je het heerlijk hebt daar! En chill dat je nu alweer vakantie adresjes opdoet voor als je weer terug in Nederland bent, goed bezig!

    Heel veel plezier nog, ik blijf je volgen :)

    Raquel

  • 31 Januari 2014 - 12:38

    Joyce Smits:

    Hey ellen, ik vind het heerlijk om te lezen. Het is helemaal niet te lang. En die foto's ook helemaal geweldig. Fijn om te zien en te lezen dan je reis tot nu toe zo leuk is. Dikke kus

  • 31 Januari 2014 - 16:23

    Rachelle:

    Hee Ellen!

    Super tof om te lezen wat je allemaal mee maakt daar! Je hebt het volgens mij goed naar je zin! Ook leuk dat je zo snel zoveel mensen ontmoet. Nog heel veel plezier, maar dat zal vast wel lukken. Kijk weer uit naar je nieuwe verslag!

    Groetjes

  • 01 Februari 2014 - 10:40

    Annie Wolters:

    Leuk verhaal Ellen !
    Ik wens je weer zo'n leuke week. (kunnen wij daarna weer meegenieten van jouw avonturen)

  • 01 Februari 2014 - 18:01

    Marijke En Har:

    Ha Ellen,

    Wij zijn jaloers op jou prachtige vakantie belevenissen.
    We volgen jou vakantie met grote belangstelling.

    Wat een prachtige natuur en klimaat.


    Groetjes,
    Marijke en Har.

  • 10 Februari 2014 - 16:15

    Ria :

    Hoi Ellen

    Wat een geweldig verhaal en nee hoor helemaal niet te lang.
    Ik geniet van het lezen ervan.
    Wat een beleving, hoop snel weer iets van je te horen.

    Liefs Ria x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 13 Dec. 2013
Verslag gelezen: 472
Totaal aantal bezoekers 16049

Voorgaande reizen:

16 Januari 2014 - 16 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: